انفجار گاز در خوزستان 4 کشته برجای گذاشت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

انفجار گاز در خوزستان 4 کشته برجای گذاشت

 انفجار ناشی از سیلندر گاز در ساحل رودخانه کرخه در شهرستان شوش در شمال استان خوزستان چهار کشته و یک مجروح بر جای گذاشت.

در این حادثه که در یک آلاچیق در ساحل رودخانه کرخه و نزدیک پل شهید ناجیان رخ داد چهار جوان بر اثر انفجار ناشی از سیلندر گاز در دم جان باخته و یک نفر دیگر نیز مصدوم شد.

طبق بررسی اولیه بر اثر نشت گاز ، آلاچیق آتش گرفته و چهار تن بر اثر انفجار و سوختگی جان خود را از دست دادند.

شدت انفجار و سوختگی افراد به حدی بوده که اجساد کشته شدگان این حادثه قابل شناسایی نیست.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/434432

بررسی 5 هزار پرونده زمین خواری مرتبط با  اقازاده ها

نماینده مردم دشتستان گفت: بررسی‌های به عمل آمده در خصوص زمین‌های تصرف‌شده توسط آقازاده‌ها، از ۲۰ هکتار به ۲۰۰ هکتار رسیده است.وی ادامه داد: حدود ۵ هزار پرونده در خصوص تخلفات منسوب به آقازاده‌ها در دست بررسی است که بخشی از آنها احکامی را دریافت کرده‌اند و برخی هم در محاکم قضایی سرگردانند.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/550352

ماهیگیری وحشیانه با برق در آب‌های خوزستان

سید باقر موسوی فعال محیط زیست خوزستان ؛ با اشاره به ماهیگیری‌ در خوزستان به روشی غیر قانونی و خلاف محیط زیست اظهار کرد: ماهیگیری‌ با برق در پارک ملی دز و پارک ملی کرخه رواج بیشتری دارد و همچنین رودخانه کارون و حتی در خود اهواز این کار با شدت هر چه بیشتر اعمال می‌شود، در حالی‌که از نظر قانونی صیادی با برق تحت هر شرایطی ممنوع است.
 وی با بیان اینکه ماهیگیری با برق در آب تا نقاط مختلفی اجازه حیات به هیچ موجود زنده‌ای که به نوعی با آب ارتباط داشته باشند را نمی‌دهد، افزود: متاسفانه این روش به هیچ موجود زنده‌ آبزی رحم نمی‌کند، از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین ماهی و حتی خزندگان، پرندگان یا هر حیوانی که جهت نوشیدن آب به این رودها در مواقع حضور این برقی‌ها نزدیک شود از ادامه حیات باز می‌دارد.
 فعال محیط زیست خوزستان ادامه داد: تاکنون چندین فرد بر اثر این شیوه خطرناک جان خود را از دست داده‌اند و اکثر دامداران به ویژه آن‌هایی که گاومیش پرورش می‌دهند از دست این سودجویان می‌نالند.
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/550493

انفجار مرگبار در اصفهان

 متاسفانه عصر روزگذشته به دلیل انفجار گاز، دو باب منزل مسکونی به طور 100 درصد تخریب شدند و تاکنون یک نفر کشته و دو نفر مجروح شده‌اند، اما کماکان جستجو برای پیدا کردن مجروحان احتمالی دیگر ادامه داد. 
 در این انفجار که در خیابان بعثت و منطقه چمران اصفهان رخ داد دو باب منزل مسکونی به طور کامل تخریب شده است و تاکنون یک نفر نیز به دلیل سوختگی شدید و سقوط آوار جان خود را از دست داده است. 
وی با بیان این‌که علت این انفجار نشت گاز و اختلاط 15 درصدی هوا و گاز هنگام انفجار بوده است، افزود: پس از جستجوی اولیه نیروهای آتش نشانی، دو نفر از زیر آوار خارج شدند که سریعا به بیمارستان انتقال داده شدند و یک نفر نیز متاسفانه جان خود را از دست داد. 
 طبق گزارشات، یک مادر و دختر هنوز زیر آوار هستند و جستجو برای یافتن آن ها هنوز ادامه دارد. 
 
منبع: http://www.asriran.com/fa/news/434461

فروش مدرک قابل تأیید «تافل با نمره دلخواه» بیخ گوش مسئولان!

نمی‌دانیم نامش را چه می‌توان گذاشت؛ اما مدتی است از این دست تقلب‌های علمی آنقدر در جامعه‌مان دیده می‌شود که مجبورمان می‌کند به همه مدارک علمی شک کنیم و این اولین آفت رواج این مدرک فروشی‌هاست.
هفت هشت سال پیش، زمانی که در بحث استیضاح یکی از وزرا، کار به مدرک تحصیلی وی کشید و معلوم شد ایشان که سال های سال در پست‌های مهمی خدمت کرده، بدون گذراندن دوره کارشناسی ارشد، «دکتر» لقب گرفته و اساسا دکترایش هم به ازای پرداخت مبلغی، خریداری کرده، آنچنان ولوله‌ای در جامعه علمی کشور به پا شد که انتظار می‌رفت اتفاقات کارآمدتری در این زمینه رخ دهد.
آن ماجرا به نوعی رسمیت بخشیدن به بحثی بود که سال های سال مطرح بود، ولی کمتر کسی می‌توانست صحت و سقم آن را اثبات کند و بیشتر در حد شایعاتی پراکنده مطرح می‌شد؛ اینکه برخی مسئولان مدارک علمی که ادعا می‌کنند دریافت نموده‌اند، خریداری یا از مؤسساتی دریافت کرده اند که اعتبار علمی خودشان هم زیر سؤال است، چه برسد به کاغذهایی که مهر ایشان پای آنها خورده است.
این را می‌شود از اخباری که هر از چندگاهی در این باره منتشر می‌شوند و هیچ واکنشی به دنبال ندارند هم فهمید (به عنوان نمونه به اینجا، اینجا و اینجا بروید) اما چه کنیم که از پیگیری این تقلب ها نومید نمی‌شویم و هنوز امیدواریم که نهادهای مسئول تکانی به خود دهند و مانع از شوند که در سایه این مدرک فروشی ها، اعتبار علمی در کشورمان زیر سؤال برود و همه چیز مضحکه دست آنهایی شود که از فروش مدارک مرتبط با «علم» برای خود «ثروت» می‌اندوزند!
با این رویکرد، بد نیست گفت‌وگو با یکی از این مدرک فروشان را بخوانید؛ گفت‌وگویی که ماحصل مواجهه با یک تبلیغ عجیب ایمیلی‌ست و مطالب قابل توجه زیادی در دل آن نهفته است؛ با یادآوری این نکته که فایل صوتی این گفت‌وگو نزد تابناک محفوظ است:

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/550581

عذر خواهی معلم بازنشسته از شاگردانش

یکی از معلمین بازنشسته استان آذربایجان شرقی در متنی که در یکی از روزنامه ها منتشر کرده از دانش آموزان خود بابت آموختن این موضوع که علم بهتر از ثروت است، عذر خواهی کرد.

متن به شرح زیر است : علم بهتر از ثروت نیست!

به این وسیله از تمامی دانش آموزان عزیزی که از سال 52 تا 82 به عنوان معلم انشا در خدمتشان بودم و در این کلاس ها دانش آموزان را به نحوی راهنمایی می کردم که همیشه نتیجه بگیرند علم بهتر از ثروت است ، با اوضاعی که در زندگی فرهنگیان بازنشسته می بینم ، حرفم را پس می گیرم ، چون به این نتیجه رسیده ام که علم بهتر از ثروت نیست !امیدوارم برای آنچه که قبلا گفته بودم ، شاگردان مرا ببخشند!

سراب (آذربایجان شرقی) - حمدالله نورالهی - معلم بازنشسته

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/550639

وبلاگ آموختن: در جامعه‌ای که پول حرف نخست را می‌زند و همه شب و روز به دنبالش می‌دوند. بنابراین پول دارای قدرت لایزال است. ثروت قدرت را به دنبال خود دارد. با پول به آسانی می‌شود علم را خرید اما اگر علم داشته باشی و پولی نداشته باشی نه تنها پولی به دست نمی‌آوری ممکن است از گرسنگی هم تلف شوی!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 8 آذر 1394برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب